Existují čtyři důvody, proč nosíme vůně (někdo i parfémy :-)).
1. Abychom se cítili příjemně my sami.
2. Aby se příjemně cítilo naše okolí.
3. Abychom něčeho dosáhli u našeho okolí (často v oblasti vztahů).
4. Abychom se odlišili.
Výše uvedené cíle mohou být v rozporu. Například o jedné vůni víme, že je svádivá. Ale na běžné denní nošení se nám nelíbí.
Móda, a vůně jsou součástí módy, vypráví o individualitě a odlišnosti. Proto kladu u vůní důraz především na teto bod: musíte se odlišit. Musíte si tedy koupit vůně, které jsou originální.
Na stránkách většiny e-shopů a i v kamenných obchodech najdete, co se nejvíce prodává (protože pracuji v marketingu, musím vám prozradit, že v Česku to často není pravda – prodejci do těchto žebříčku dávají to, co chtějí nejvíce prodat – ale aspoň orientačně vám to může pomoci). Nebo se zeptejte prodavaček, co si lidé nejvíce kupují.
Řekněme tedy, že jste zjistili, že se nejvíce prodává (stav červen 2008, parfumerie Fann):
Hugo Boss No.6
Lacoste Essential
Giorgio Armani Acqua di Gio Uomo
Versace pour Homme
Dior Fahrenheit
A vy tedy víte, že přesně tyto „parfémy“ (správně: vůně) si nesmíte pořídit. Protože je bude mít každý. Takto nezaujmete. Musíte sami hledat a zkoušet vůně, které vám sednou a budou originální. Což chce samozřejmě trochu práce.